CPC, CPM, CPA, CPL – що показують ці метрики і як їх рахувати

Моделі оплати за рекламу cpa cpm cpc

Це одні із найпопулярніших термінів у маркетингу. Розбираємо кожну абревіатуру, наводимо формули та пояснюємо, коли ці показники використовують.

 

CPC, CPM, CPA, CPL – абревіатури, якими позначають різні моделі оплати реклами. А ще це найпоширеніші маркетингові метрики — показники, які використовують для оцінки ефективності маркетингу на різних етапах вирви продажів. Їх можна порахувати незалежно від того, за якою моделлю оплачують рекламу.

Перераховані абревіатури – серед згадуваних термінів у маркетингу. У матеріалі ми розберемося, як вони розшифровуються, як їх рахують і де використовують.

Що таке CPC
Що таке CPA, CPL, CPO
Що таке CPM


CPC — Cost per Click, плата за клік


CPC (Cost per Click) перекладається як “ціна за клік”. Це модель, коли рекламодавець оплачує кліки користувачів за оголошеннями або банерами. Також це метрика, що показує середню вартість кліка, тобто скільки рекламодавець заплатить за кожен клік по оголошення та перехід користувача на сайт.

Де використовуються моделі оплати CPC. Плата за клік – поширена рекламна модель. Ось кілька каналів, де її застосовують:

  1. Контекстна реклама у пошуковій видачі. Це оголошення, які пошукові системи, такі як Google, показують залежно від того, що шукає користувач.
  2. Рекламна мережа “Google”. До мережі входять сайти, власники яких домовилися з “Google” про розміщення реклами.
  3. Рекламні блоки можуть бути і текстовими оголошеннями та банерами.
  4. Таргетована реклама. Це реклама у соціальних мережах, найчастіше у «Instagram» та в «Facebook». У соцмережах є різні формати реклами: рекламні записи, оголошення збоку від стрічки новин та багато інших.
  5. Тизерна реклама. Це рекламні оголошення, які привертають увагу провокаційним заголовком чи картинкою. Таку рекламу купують на спеціальних платформах – у тизерних мережах. Власники сайтів підключаються до цих мереж, щоб розмістити рекламу і заробити.

 

Як порахувати метрику CPC.

Щоб порахувати вартість кліка, потрібно суму витрат на рекламу поділити на кількість кліків:

CPC = витрати на рекламу / кількість кліків

Допустимо, рекламодавець продає букети через тизерну рекламу. За тиждень він витратив на рекламу 5000 грн та отримав 250 кліків. Отже, CPC = 5000/250 = 20 гривень.

Що показує CPC. Ціна за клік – це метрика, яка показує ефективність залучення трафіку. Якщо компанія платить за клік в “Google” в середньому 10 грн, а її прямі конкуренти – 5 грн, це означає, що рекламні оголошення конкурентів здаються аудиторії цікавішими.

Можливо, в оголошень конкурентів яскравіший дизайн або їх тексти сильніші. А може, пропозиція конкурентів привабливіша.

Проте метрика показує ефективність маркетингу загалом. Вона не дозволяє зрозуміти, скільки продажів чи заявок приносить трафік. Можна залучати аудиторію по 5 грн за клік, але тільки один із ста користувачів купуватиме. А можна залучити кліки по 10 копійок, але кожен третій купить. Щоб зробити один продаж, компанія витрачатиме 30 копійок у другому випадку проти 500 грн у першому.

 

СPA – Cost per Action

CPA — модель, коли рекламодавець оплачує лише вчинені цільові дії. Ними можуть бути заявки на сайті, покупки, установки додатків. Крім того, CPA це метрика, яка показує вартість цільової дії. Її значення можна порахувати незалежно від того, за якою моделлю компанія платить за рекламу.

Є кілька видів моделі CPA, які відрізняються один від одного цільовими діями:

  1. CPL (Cost per Lead) – плата за ліди, або вартість ліда. Тут результат – контакти потенційного клієнта. Ці контакти будуть використовуватися для рекламних розсилок, запуску реклами та продажу. Детально про те, що таке ліди та лідогенерація, можна прочитати тут.
  2. CPI (Cost per Install) — вартість встановлення програми або програми. Використовують і для десктопних, і для мобільних програм.
  3. CPS (Cost per Sale) — плата за продаж або вартість продажу.
  4. CPO (Cost per Order) — плата за замовлення або вартість замовлення.
  5. CPV (Cost per Visit) – плата за відвідування цільової сторінки. Результат — щоб відвідати сторінку протягом заданого часу. Така цільова дія цікавить компанії, які розмістили на сайті каталог продукції або прайс, але їхню продукцію купують в офлайні, або компанії, які хочуть покращити поведінкові фактори на сайті.


Де використовують модель оплати CPA.

Її застосовують у CPA-мережах. CPA-мережі – це посередники між рекламодавцями та вебмайстрами. Вебмайстри залучають трафік за свій рахунок — наприклад, купують рекламу, а рекламодавці платять за заявки. Через CPA-мережі рекламуються багато великих компаній: банки, страховики, онлайн-магазини.

Формула CPA. Незважаючи на велику кількість підвидів CPA, для підрахунку використовують одну формулу. Щоб дізнатися про вартість цільової дії, потрібно розділити суму витрат на рекламу на кількість цільових візитів.

CPA = витрати на рекламу / кількість цільових візитів

Цільові візити – це відвідування сайту, коли користувачі робили дії, потрібні рекламодавцю.

Наприклад, за тиждень на рекламу витрачено 5000 грн. Цільова дія – оплачене замовлення. Рекламодавець отримав 10 оплачених замовлень. Виходить: CPA = 5000/10 = 500 грн. Значить, вартість залучення одного клієнта – 500 грн.

За цільову дію у будь-якому випадку доведеться платити більше, ніж за кліки та покази. Але при цьому рекламодавець знатиме, що покупець зробив необхідну йому цільову дію.

Що показує CPA. Ціну цільової дії часто використовують із оцінки ефективності маркетингу загалом. CPA-метрики показують, що компанія витрачає на залучення клієнтів. Цифри можна порівнювати з доходом чи прибутком від кожного продажу.

 

CPM — Cost per Mille, плата за 1000 показів


Іноді можна зустріти розшифрування Cost per Millenium. CPM – ціна, яку рекламодавець сплачує за 1000 показів реклами. Також це модель, коли рекламодавець оплачує лише покази банерів чи оголошень.

Формула CPM. Щоб розрахувати CPM, потрібно знати, який бюджет витратили на рекламу та скільки переглядів було отримано.

CPM = (рекламний бюджет / кількість переглядів) × 1000

Наприклад, забудовнику потрібно, щоб якомога більше людей дізналися про його бренд і новий проект. Тому тиждень показував банери з рекламою новобудов.

За цей час він витратив 20 000 грн, а його рекламу побачили 50 000 разів. CPM = (20 000/50 000) × 1000 = 400 грн. Виходить, що за 1000 показів забудовник заплатив 400 грн.

Де використовуються CPM. Рекламу з платою за 1000 показів можна запускати у соціальних мережах, у пошуковій системі та у тизерних мережах. Під час налаштування реклами можна вибрати, за якою моделлю CPC або CPM її оплачувати.

Найчастіше CPM-модель використовують, коли хочуть отримати охоплення, а не продажу. Іншими словами, коли компанія хоче показати свою рекламу якомога більшій кількості користувачів.

Також рекламу за 1000 показів запускають нові компанії на ринку чи компанії, що випустили нові продукти. Вона дозволить розповісти про себе велику кількість людей.

Що показує метрика CPM. Це вартість показів цільової аудиторії. Найчастіше метрику використовують для порівняння ціни на рекламу у різних каналах. Наприклад, у одному каналі компанія купує рекламу по 100 грн за 1000 показів, тоді як у другому — по 200 грн. Розміщуючи рекламу у першому каналі, можна заощадити.

Однак CPM не вказує на ефективність маркетингу в цілому. Трафік з дешевого каналу може не перетворюватися на продаж, а з дорогого — виявитися прибутковим.

 

Коротко про моделі оплати


CPC – плата за кліки. За допомогою цієї моделі найпростіше контролювати витрати на рекламу та порівнювати рекламні кампанії.

Рекламу з платою за кліки можна запускати майже для будь-яких рекламних цілей: щоб збільшити продажі, нагадати себе старим клієнтам, привести трафік на сайт. Але для підвищення впізнаваності бренду краще запускати рекламу із платою за покази.
CPA – плата за дії. CPA буває декількох видів: CPL – плата за контакти користувача, CPI – плата за встановлення додатків, CPO – плата за замовлення, CPS – плата за продаж, CPV – плата за відвідування цільової сторінки.
CPM – плата за 1000 показів. Модель часто використовують у кампаніях, які мають на меті показати рекламу якомога більшій кількості користувачів.

Надіслати питання

Отримати безкоштовну консультацію

Залиште свій телефон і ми безкоштовно проконсультуємо Вас